b2b@led-europe.pl  +48 570 572 570
  Rejestracja     Logowanie

Ogólne Warunki Gwarancji

OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
Led Europe Sp. z o.o.

LED Europe Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi (93-491), ul. Starogardzka 18, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy, KRS: 0000722455, NIP: 7732485710, kapitał zakładowy: 500.000,00 zł (dalej: Importer), udziela Nabywcy (dalej: Nabywca) gwarancji na importowane przez siebie towary na okres:

  • 24 miesięcy od daty sprzedaży towaru przez Importera lub dystrybutora, jednak nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji – dotyczy standardowych produktów,

  • 60 miesięcy od daty sprzedaży towaru przez Importera lub dystrybutora, jednak nie dłużej niż 72 miesięcy od daty produkcji – dotyczy produktów objętych 5-letnią gwarancją,

pod warunkiem ich eksploatacji na terenie Polski zgodnie z warunkami poniżej.


§1. Zakres gwarancji

Gwarancja obejmuje wady fizyczne części elektronicznych lub całego urządzenia, uniemożliwiające jego użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, które powstały z przyczyn tkwiących w towarze (wady produkcyjne lub materiałowe).


§2. Warunki korzystania z gwarancji

Warunkiem skorzystania z gwarancji jest:

  • prawidłowe przechowywanie i montaż przez wykwalifikowany personel,

  • eksploatacja zgodna z instrukcją montażu i obsługi.

Uprawnienia gwarancyjne wygasają w przypadku:

  • ingerencji w urządzenie, jego przeróbek lub samowolnych napraw,

  • zastosowania komponentów innych producentów,

  • uszkodzeń wynikających z działania czynników zewnętrznych lub naturalnego zużycia.


§3. Procedura reklamacyjna

Reklamacja powinna być zgłoszona w terminie 7 dni od wykrycia wady poprzez:

Należy podać:

  • nazwę towaru, numer serii, datę zakupu,

  • szczegółowy opis wady,

  • datę wykrycia wady,

  • imię i nazwisko, adres, adres e-mail oraz numer telefonu kontaktowego Nabywcy.

Brak wymaganych danych skutkuje wstrzymaniem rozpatrzenia reklamacji.


§4. Postępowanie reklamacyjne

  • Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych od dostarczenia towaru do siedziby Importera.

  • Importer może: naprawić towar, wymienić go lub zwrócić cenę zakupu.

  • Termin realizacji obowiązków wynosi 14 dni od uznania reklamacji.


§5. Koszty

  • W przypadku uznania reklamacji za zasadną Importer pokrywa koszty dostarczenia i zwrotu towaru.

  • W przypadku bezzasadnej reklamacji wszystkie koszty (transportu, diagnostyki, montażu, magazynowania) pokrywa Nabywca.


§6. Towary wielkogabarytowe i trwale zamontowane

W przypadku reklamacji towarów wielkogabarytowych lub trwale zamontowanych Importer zapewnia odbiór towaru na własny koszt, jeśli jego transport byłby nadmiernie uciążliwy dla Nabywcy.

W przypadku uznania reklamacji za nieuzasadnioną Importer może obciążyć Nabywcę wszystkimi poniesionymi kosztami.

Importer nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z wymianą uszkodzonych towarów ani skutkami niesprawności reklamowanych produktów.


§7. Pozostałe postanowienia

  • Postępowanie reklamacyjne kończy się sporządzeniem protokołu.

  • Importer ma prawo do weryfikacji wady w miejscu eksploatacji urządzenia. Odmowa dostępu oznacza odstąpienie od reklamacji.

W przypadku nieuzasadnionej reklamacji Importer ma prawo wstrzymać zwrot towaru do czasu uregulowania należności przez Nabywcę. Towar powinien zostać odebrany w ciągu 14 dni, po czym Importer może naliczać opłatę za magazynowanie.


§8. Rękojmia

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Nabywcy wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).


Załącznik

Wzór Karty zgłoszenia reklamacyjnego

Miejscowość, data
Do: (nazwa i adres Importera)

Dane Nabywcy:
Imię i nazwisko:
Adres:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:

Reklamacja towaru:
Zakupiony w dniu ……….. produkt wykazuje wadę:
………………………………………………………………..
Wada została stwierdzona w dniu …………………………

Na podstawie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610) żądam:

□ wymiany towaru na nowy (art. 561 §1)
□ nieodpłatnej naprawy towaru (art. 561 §1)
□ obniżenia ceny o kwotę …………. zł, proszę o zwrot na konto/przekazem …………. (art. 560 §1)
□ odstąpienia od umowy i zwrotu ceny zakupu na konto ……………… (art. 560 §1)

Podpis Nabywcy: ………………………………